Valiga frågor

Varför skulle jag fråga efter kabelinformation?

Var frågar jag efter information? Får jag all information från Johtotieto Oy?

Vad händer när jag tar kontakt med er?

Varför ombeds man att trycka 1 vid uppringning i ett nödläge? Vad är ett nödläge?


Läcka på stamvattenledning efter kl. 16, fjärrvärmeläcka före kl. 8, hur gör jag? Och vad gäller för veckoslut?
Ring nummer 0800-12600, där svarar man dygnet runt. Tryck 1 i början av samtalet.
När vårt kontor inte är öppet får du via telefon nattjournumren till ledningsägarna som deltar inte i vår tjänst och svararen kotakter kabelvisare av ledningsägarna som deltar i samvisningstjänsten. Genom att ringa dessa nummer får du nödvändig kabelinformation eller visning, och du kan påbörja reparationsarbetet utan onödiga förseningar.

När kan jag fråga efter information? Vilka är era öppettider?

Varför bandas samtalen? Vad används inspelningarna till?

När och hur får jag svar på min förfrågan?

Jag ringde er under tiden 8–16 och svarstjänsten besvarade också mitt samtal. Måste jag ringa upp på nytt för att få kabelinformationen?

I vilka situationer markeras kablarna direkt i terrängen? Varför skickar man bara en karta i vissa fall?

Hur markeras kablarna i terrängen?

Vart anmäler jag en kabelskada?

Måste jag vara på plats när kablar markeras? Och om den överenskomna tiden inte passar?