Valiga frågor

Varför skulle jag fråga efter kabelinformation?

Var frågar jag efter information? Får jag all information från Johtotieto Oy?

Vad händer när jag tar kontakt med er?

Varför ombeds man att trycka 1 vid uppringning i ett nödläge? Vad är ett nödläge?

Läcka på stamvattenledning efter kl. 16, fjärrvärmeläcka före kl. 8, hur gör jag? Och vad gäller för veckoslut?


När kan jag fråga efter information? Vilka är era öppettider?
Förfrågningar om kablar kan du skicka dygnet runt med e-post eller genom att använda formuläret på vår webbplats. Du kan också ringa nummer 0800-12600 när som helst: om det är kö i vår kundtjänst eller om vårt kontor är stängt, besvarar någon av våra samarbetspartner ditt samtal, och deras personal tar emot din beställning och förmedlar den till oss. Beställningar som lämnas till svarstjänsten handläggs i den ordning de kommer in och handläggningen går snabbare om du under samtalets gång lämnar alla nödvändiga uppgifter om grävplatsen och även om grävarbetet.

Varför bandas samtalen? Vad används inspelningarna till?

När och hur får jag svar på min förfrågan?

Jag ringde er under tiden 8–16 och svarstjänsten besvarade också mitt samtal. Måste jag ringa upp på nytt för att få kabelinformationen?

I vilka situationer markeras kablarna direkt i terrängen? Varför skickar man bara en karta i vissa fall?

Hur markeras kablarna i terrängen?

Vart anmäler jag en kabelskada?

Måste jag vara på plats när kablar markeras? Och om den överenskomna tiden inte passar?