Valiga frågor

Varför skulle jag fråga efter kabelinformation?

Var frågar jag efter information? Får jag all information från Johtotieto Oy?

Vad händer när jag tar kontakt med er?

Varför ombeds man att trycka 1 vid uppringning i ett nödläge? Vad är ett nödläge?

Läcka på stamvattenledning efter kl. 16, fjärrvärmeläcka före kl. 8, hur gör jag? Och vad gäller för veckoslut?

När kan jag fråga efter information? Vilka är era öppettider?

Varför bandas samtalen? Vad används inspelningarna till?

När och hur får jag svar på min förfrågan?


Jag ringde er under tiden 8–16 och svarstjänsten besvarade också mitt samtal. Måste jag ringa upp på nytt för att få kabelinformationen?
Svarstjänsten svarar även under kontorstid i situationer då vi alla är upptagna. Vårt telefonsystem söker under tre minuter efter en ledig kundrådgivare och därefter vidarekopplas samtalet.
När du lämnar en beställning till svarstjänsten, förmedlar de den till oss och vi svarar på din förfrågan så snabbt som möjligt. Handläggningen av ditt ärende går snabbare om du lämnar exakta uppgifter om grävplatsen och grävarbetet till svarstjänsten.

I vilka situationer markeras kablarna direkt i terrängen? Varför skickar man bara en karta i vissa fall?

Hur markeras kablarna i terrängen?

Vart anmäler jag en kabelskada?

Måste jag vara på plats när kablar markeras? Och om den överenskomna tiden inte passar?