Valiga frågor

Varför skulle jag fråga efter kabelinformation?

Var frågar jag efter information? Får jag all information från Johtotieto Oy?

Vad händer när jag tar kontakt med er?

Varför ombeds man att trycka 1 vid uppringning i ett nödläge? Vad är ett nödläge?

Läcka på stamvattenledning efter kl. 16, fjärrvärmeläcka före kl. 8, hur gör jag? Och vad gäller för veckoslut?

När kan jag fråga efter information? Vilka är era öppettider?

Varför bandas samtalen? Vad används inspelningarna till?


När och hur får jag svar på min förfrågan?
Vi svarar naturligtvis så snabbt som möjligt. Om det för ditt grävobjekt inte finns några ledningar som tillhör dem som deltar i vår tjänst, meddelar vi detta via e-post eller textmeddelande, eller genom uppringning. Kartor skickar vi via e-post och vid behov även med vanlig post, och då tar det några dagar. Om någonting är oklart i din beställning eller om vi kommer överens om en tid för visning, tar vi kontakt via telefon eller e-post. Du bör alltså hålla dig anträffbar: det är ju också möjligt att den som ska utföra visningen försöker att nå dig.

Jag ringde er under tiden 8–16 och svarstjänsten besvarade också mitt samtal. Måste jag ringa upp på nytt för att få kabelinformationen?

I vilka situationer markeras kablarna direkt i terrängen? Varför skickar man bara en karta i vissa fall?

Hur markeras kablarna i terrängen?

Vart anmäler jag en kabelskada?

Måste jag vara på plats när kablar markeras? Och om den överenskomna tiden inte passar?